دلایل عطسه

       دلایل عطسه

گاهی اوقات عطسه تکی است و شما به یک «آچووووو» بسنده می‌کنید. بعضی اوقات هم دو یا سه بار عطسه می‌کنید. اما همیشه از اطرافیان می‌شنوید که با صدای بلند می‌گویند: «عافیت باشه»! این عطسه‌های چندتایی ممکن است بیش از حد باشند اما در واقع به مردم کمک می‌کند تا چیزهای محرک را از مسیر جریان تنفس خود دور کنند.

معمولاً عطسه به دلیل وجود شیء خارجی در بینی رخ می‌دهد. بنابراین، شما عطسه می‌کنید تا آن را از مجرای تنفسی خود خارج کنید. چندین محرک هستند که عطسه کردن در شما را بیشتر تحریک می‌کنند. عفونت‌های دستگاه تنفسی، مانند سرماخوردگی معمولی، می‌تواند غشای مخاط بینی را آزار دهد. همین طور هوای سرد، مواد حساسیت‌زا، مانند آلاینده‌ها، کُرک، پرز و موی حیوانات خانگی، محرک‌های فیزیکی شامل دود سیگار و آلودگی هوا و نیز ذرات محیطی مانند گرد و خاک، کپک و قارچ.

اما همه عطسه‌ها به محرک‌ها مربوط نمی‌شوند. برخی از مردم وقتی در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند هم عطسه می‌کنند که به این حالت عطسه نوری می‌گویند؛ این مشکل در بین ۱۰ تا ۳۵ درصد از مردم دنیا رخ می‌ دهد. افرادی هم هستند که وقتی شکمشان پر می‌شود عطسه می‌کنند؛ عارضه‌ای که به اشباع معروف است.

این که دلیل تحریک و عطسه شما چیست مهم نیست. چیزی که حائز اهمیت است این است که هنگام عطسه کردن جلوی بینی و دهان خود را بگیرید تا از انتشار میکروب جلوگیری کنید.

توصیه می‌شود اگر در دست‌های خود عطسه می‌کنید، حتماً دست‌هایتان را بشویید؛ حتی اگر با آرنجتان جلوی عطسه را می‌گیرید. اما خب، در این صورت لباس شما به دستمال گردگیری آشپزخانه بیشتر شباهت خواهد داشت تا لباس پلوخوری!

بهترین راه این است که همیشه با خودتان دستمال کاغذی داشته باشید و هنگام عطسه کردن، آن را جلوی بینی و دهان خود بگیرید.

دلایل عطسه

ریشه کن کردن بیماری ها با سیر

       ریشه کن کردن بیماری ها با سیر سیر تنها یک چاشنی برای غذاها نیست بلکه حاوی انواع مواد مفید برای حفظ سلامت بدن و ریشه‌کن کردن بسیاری از بیماری های مرگبار است.

بر اساس تحقیقات کارشناسان، مصرف سیر خام می تواند از بدن در مقابل ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، سکته مغزی و حملات قلبی و بروز انواع عفونت ها محافظت کند.

کارشناسان سیر خام را موثرترین مکمل غذایی برای پیشگیری از سرطان عنوان کرده‌اند و می‌گویند: افراد در صورتی که به این ماده آلرژی و حساسیت ندارند از آن در رژیم غذایی خود بهره مند می‌شوند. بر اساس تحقیقات، در سیر مواد بسیار مفیدی برای سلامت بدن وجود دارد که می تواند از بیماری های قلبی عروقی و متابولیک، از جمله تصلب شرایین، چربی خون، ترومبوز، فشار خون بالا و دیابت در افراد جلوگیری کند.   سیر با معکوس کردن روند ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و پیری زودرس مانع از تشکیل پلاک در عروق کرونر قلب می شود و به این ترتیب سرخرگ تامین کننده خون قلب سالم می ماند. مصرف سیر و پیاز به دلیل وجود ترکیبات گوگردی در آنها از تشکیل تومور و سلول های سرطانی در بدن جلوگیری می کند و به ترتیب فرد از ابتلا به سرطان مصون می ماند. از جمله سرطان هایی که با مصرف سیر می توان مانع از ابتلا به آن شد، می توان به سرطان معده، روده بزرگ، مری، لوزالمعده و سینه اشاره کرد. سیر همچنین به دلیل دارا بودن خواص ضدباکتریایی می تواند از تشکیل مواد سرطان زا در بدن جلوگیری کند و با ترمیم DNA، کاهش تکثیر سلولی یا وادار کردن سلول ها به خودکشی از بروز سرطان در بدن جلوگیری کند. مصرف سیر خام همچنین برای جلوگیری از فشار خون بالا نیز بسیار موثر است و استفاده از آن در کنار داروهای کاهنده فشار خون می تواند برای بیماران بسیار موثر باشد. در تحقیقات علمی اخیر که در مجله Maturitas به چاپ رسید، اثر مصرف سیر بر بیماران مبتلا به فشار خون بالا و اثر کاهندگی آن بر این بیماری مشاهده شده است. بر اساس تحقیقات در سیرماده ای به نام پلی سولفید وجود دارد که برای باز کردن عروق خونی بسته و تنگ شده بسیار مفید است و می تواند به کاهش فشار خون در مبتلایان منجر شود. از جلمه دیگر خواص مصرف سیر خام کنترل و بهبود بیماری سرماخوردگی است. بنا بر تحقیقات در سیر موادی چون آلیسین وجود دارد که برای کشتن و نابود کردن میکرو ارگانسیم های بی شماری که در اثر سرماخوردگی در بدن فعال می شوند، مفید است. مصرف سیر به همراه عسل می تواند باعث درمان سریع علائم سرماخوردگی، عطسه و سرفه در افراد شود. با مصرف سیر می توانید با ریزش موی سر مقابله کنید. بر اساس تحقیقات، دانشمندان دانشگاه مازندران بر این باورند که استفاده از ژل سیر بر روی پوست کف سر به مدت دوبار در روز می تواند با ریزش موی سر در اثر بیماری خودایمنی آلوپسی آره اتا (طاسی منطقه‌ای) مقابله کند و آن را به تاخیر بیاندازد. کارشناسان اعتقاد دارند مصرف سیر به طور موثرتری از داروهای کورتیکواستروئیدی عمل کرده و می تواند با علائم این بیماری خود ایمنی مقابله کند، به طوری که بیمار کمتر دچار ریزش مو شده و حتی مناطق ریخته شده مجدداً دارای فولیکول مو می‌شوند. از دیگر خواص سیر مقابله با بیماری آلزایمر و نیز دیابت است. سیر را می توان به صورت خام، پخته، سرخ شده یا کبابی مصرف کرد اما دانشمندان توصیه می کنند افراد سیر را به صورت خام مصرف کنند تا بیشترین بهره را از مزایای درمانی آن بدست آورند. سیر حاوی انواع آنتی اکسیدان ها و مواد مفید است که باعث بالا رفتن مکانیسم های حفاظتی بدن شده و به این ترتیب فرد کمتر به انواع بیماری ها و عفونت ها مبتلا می شود. برای استفاده از سیر می توانید آن را به سالاد یا سس خانگی اضافه کنید، همچنین به تمامی مواد غذایی پروتئینی از جمله گوشت قرمز و سفید و نیز ماهی می توان سیر افزود.

ریشه کن کردن بیماری ها با سیر

نوشیدنی پاک کننده کبد

       نوشیدنی پاک کننده کبد کبد حامل بسیاری از توابع حیاتی و مرکز سوخت و ساز بدن است. تصفیه خون، تولید آنزیم‌های مورد نیاز برای لخته شدن خون، تولید انرژی و از بین بردن چربی‌های بدن از مهم‌ترین‌ کار‌های کبد محسوب می‌شود.

سموم بار کبد غیر قابل برگشت است و این موضوع تاثیر بسیار زیادی روی عملکرد آن می‌گذارد. زمانی که کبد به درستی کار نکند وزنتان را به اندازه قابل توجهی از دست می‌دهید.

سم زدایی از کبد به طور منظم به افزایش عملکرد آن و از بین بردن چربی‌ها بسیار کمک می‌کند. این نوشیدنی در عرض ۵ روز کبدتان را مانند یک نوزاد پاک می‌کنید.

مواد تشکیل دهنده:

۱ فنجان جعفری خرد شده

۵ ساقه کرفس

۶ فنجان آب

۳ عدد لیمو

 

طرز تهیه:

مواد تشکیل دهنده را با دقت بشورید. اگر لیموی ارگانیک پیدا کردید، نمی‌خواهد پوست آن را بگیرید.

محتویات را تا زمانی که خوب مخلوط شوند باهم ترکیب کنید اما فعلا آب را اضافه نکنید.

هنگامی که به خوبی باهم مخلوط شدند مواد را داخل آب بریزید و دوباره هم بزنید.

نوشیدن ۲ فنجان بعد از هر وعده غذایی بسیار نتیجه بخش‌تر گزارش شده است. اگر تنها ۵روز، ۳ وعده در روز این نوشیدنی را میل کنید تمام سموم از کبدتان خارج می‌شود. لازم به ذکر است اگر در طول روز آب فراوان میل کنید به روند پاکسازی کبد بسیار زیاد کمک کرده اید.

 

نوشیدنی پاک کننده کبد

بهترین سبزیجات برای لاغر شدن

       بهترین سبزیجات برای لاغر شدن بسیاری از سبزیجات حاوی آب و فیبر هرگز نمی‌تواند به افزایش وزن منجر شود. در اینجا فهرستی از بهترین سبزیجاتی که به کاهش وزن کمک می‌کند را بیان می‌کنیم:

کلم‌بروکلی:حاوی مقدار زیادی کلسیم تقریبا به اندازه یک لیوان شیر است. این گیاه منبع بسیار خوبی از آهن، فیبر و پتاسیم است که برای بدن ضروری است.

لوبیا: کربوهیدرات‌های خوبی دارد و جایگزین کربوهیدرات‌های بد می‌شود. این کربوهیدرات‌های بد شامل نشاسته است که چربی بدن را زیاد می‌کند.

قارچ: حاوی چربی، شکر یا نمک نیست. علاوه بر این یک منبع بسیار ارزشمند از فیبر در رژیم غذایی است. بهترین آنتی‌اکسیدان است که به سیری طولانی‌مدت کمک می‌کند.

تربچه: تربچه در کربوهیدرات‌های قابل هضم جای دارد و حاوی مقدار زیادی آب است.

  


بهترین سبزیجات برای لاغر شدن

خطر ایست قلبی با مصرف ایبوپروفن

       خطر ایست قلبی با مصرف ایبوپروفن

تیمی از محققان دانشگاه کپنهاگ دانمارک دریافتند مصرف هر نوع NSAID، از جمله ایبوپروفن، ریسک ایست قلبی را تا ۳۱ درصد افزایش می دهد. دیکلوفناک، نوع خاصی از NSAID که فقط باید توسط پزشک تجویز شود ریسک ایست قلبی را تا ۵۰ درصد افزایش می دهد.

گونار گیسلاسون، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: « NSAIDها باید با احتیاط و با تجویز پزشک مصرف شوند چرا که مصرف این نوع مُسکن ها ریسک ایست قلبی را افزایش می دهد.»

در این مطالعه، محققان گزارش افراد پذیرش شده در بیمارستان به خاطر ایست قلبی را بین سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۰ بررسی کردند. محققان دریافتند از بین ۲۸,۹۴۷ بیماری که به خاطر مشکلات قلبی در بیمارستان بستری شده بودند، ۳۳۷۶ بیمار یک ماه قبل از حمله قلبی با NSAID تحت درمان قرار گرفته بودند.

طبق گزارش محققان، NSAIDها با کاهش تولید پروستاگلاندین ها، ماده شیمیایی طبیعی تولید شده از طریق بدن که موجب بروز التهاب، درد و تب می شود، عمل می کنند.

علاوه بر تسکین درد و کاهش تب، این دارو در تشکیل خون هم دخالت کرده و موجب محدودیت عملکرد شریان ها و عروق خونی در افزایش نگهداری مایعات و بالارفتن فشارخون می شوند.

خطر ایست قلبی با مصرف ایبوپروفن